^Ugrás felülre

Következő nap Következő hónap

Élménybeszámoló a "Magyarnak lenni" táborról

2017. Augusztus 06. , Vasárnap, 08:00
által  Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Találatok : 363

Az algyői Gyevi Art Kulturális Egyesület idén is megszervezte határon innen és határon túli táborát, ami 2017. július 31-től  -  2017.augusztus 4-ig tartott.

A táborban  20 gyerek és négy felnőtt vett részt a Gyevi Art Kulturális Egyesület és a kelebiai Gaál Ferenc Magyar Művelődési Egyesület tagjai közül.

A vajdasági gyerekek hétfőn megérkeztek az algyői Alkotóházba, ahol a magyarországi gyerekek és a  Gyevi Art vezetősége már izgatottan várták őket.  Rövid bemutatkozás után tűzzománc-láncot készítettek a gyerekek, amit nagyon élveztek, mert a helyszínen égették ki a medálokat Boldizsárné Marika segítségével. A szünetek közben Szabó Noémivel  játékokat játszottak. A kelebiai gyerekek kísérőikkel a Levendula hotelban voltak elszállásolva. Közös ebéd után a Szamóca fagyizóban fagyi és jégkása édesítette a napunkat. Visszaérve már a mórahalmi kötélugráló csoport várt minket, akik  bemutatót tartottak, majd a gyerekek ki is próbálhatták e sport szépségeit. Vacsorára mindenki magának sütött kolbászt a tűz felett. A gyerekek nagyon élvezték a nem hagyományos vacsorát. A Búzavirág Asszonykórus tagjai Bakos József harmonikazenéje  mellett énekeltek.

Kedden árnykép készült mindenkiről az Alkotóházban Szilvi segítségével, illetve kosárfonás Jucussal, és fakanálból lepkét vagy katicabogarat ügyeskedtek a gyerekek Erika és Rita segítségével. Ezen a napon is Noémi vezette a szabadidőben a játékokat. Ebéd után irodalmi játékra került sor, amit a helyi könyvtárosnő, Kati és lánya, Csenge vezettek. A gyerekek ügyesek voltak és lelkesen jelentkeztek. oldották meg a játékos nyelvi feladatokat. Mire beleélték magukat a játékba, már megérkezett az íjászcsoport. Bemutatkozásuk során a hagyományaikról, ruházatukról, múltjukról  meséltek. Az elhangzottak után a hotel tágas udvarában a gyerekek felügyelet mellett kipróbálhatták az igazi íjakat és nyilakat. Az íjazás nagyon elnyerte a gyerekek tetszését, többségüknek sikerült célba lőni, de azok sem csüggedtek kiknek kevésbé ért célba a nyíl, hiszen ezután a Tiszára mentünk tyubozni. Mindenki megmártózott a Tiszában, majd csoportonként Laci elvitt bennünket csónakázni. Ez igazi élmény volt! Visszatérve szálláshelyünkre Ernő bácsi már várt bennünket és egy új játékot mutatott be nekünk, a kubozást. Elmondta a játék szabályait, megmutatta, hogy kell ezt a játékot játszani. A gyerekek tüstént játszani kezdték az újonnan megismert játékot. Vacsora után a kelebiai gyerekek még különböző sportjátékokat is játszhattak sötétedésig a hotel udvarában. A fiúk kedvelt játéka a floorball volt. Ez a jéghoki szárazföldi megfelelője.

Szerdán, reggeli után, kirándulásra indultunk Kecskemétre. Amikor odaértünk, elsőként egy játszótéren pihentünk meg, majd a Planetáriumba vezetett utunk. Itt nagyon érdekes előadást hallottunk a csillagokról, bolygókról és a többi égitestről. Időnként „besötétedett” és ilyenkor a kupolán a fejünk felett megjelent a csillagos égbolt. Lenyűgöző látvány volt. Amikor „kivilágosodott” az előadás is folytatódott. Előadónk a végére egy űrutazást tervezett, ami nagyon jól sikerült a 3D-s szemüvegek segítségével. Mielőtt elhagytuk volna teljesen a Planetáriumot, azt is megmutatta előadónk, hogyan működik egy rakéta fellövése az űrbe, persze csak szódapatron és az ilyen alkalmakra készített rakéta segítségével. Ezután elsétáltunk a Malom bevásárlóközpontban lévő Mc Donald’s-ba, ahol elfogyasztottuk ebédünket és üdítővel frissültünk fel. Az itt töltött ebédidő után a Szórakaténusz játszóházba mentünk, ahol megismerkedtünk a batikolás mesterségével és ki is próbálhattuk. Gyönyörű batikolt kis asztalterítők  születtek. A végén kiállítást rendeztünk belőlük. Az itteni múzeumban megtekinthettük az algyői Süli András naív festő  munkásságát, és megtekintettük képeit. Visszaindulás előtt fagyiztunk. Fáradtan és nagyon sok élménnyel ültünk buszra. Vacsora után a kelebiai gyerekek ismételten sportjátékokat játszhattak sötétedésig.

Csütörtökön délelőtt az Alkotóházban már előre elkészített agyagformákra festettek a gyerekek, amit Marianntól kaptak. Kitartó és türelmes munka után elkészültek a mézeskalács kinézetű szivek és angyalkák. Ezekből is kiállítást rendeztünk. A kézműves foglalkozások között  most is, mint minden nap, Noémi játszott újabb és újabb játékokat a gyerekekkel. A soron következő kézműves foglalkozás kulcstartó készítése volt. Csilla segített a gyerekeknek. A kulcstartót apró gyöngyszemekből kellett összerakni. Ebéd után eljött a várva várt fürdés. Előtte azonban még egy fagyival hűtöttük le magunkat majd a Borbála fürdőbe mentünk. A gyerekek mind nagyon élvezték a fürdőzést, persze a kísérők is. Vacsora után a hotel udvarába látogatott Bakos Erika amatőr festő, aki bevezetett bennünket a festészet világába. Ezután mindenki ecsetet ragadott és képet próbált festeni az újonnan hallott dolgok alapján. Már szinte sötét volt mire befejeztük.

Pénteken reggeli után a Vajdaságba indultunk, Kelebiára. Először is a kelebiai ménesbe mentünk (Ergela), ahol az ott dolgozók meséltek a ménes felszereltségéről, kocsikról, lovakról. Körbevezettek bennünket, megmutatták a gyerekeknek a lovakat a lóbölcsödétől kezdve a versenylovakig. Be is fogtak két lovat és lovaskocsival körsétát tettünk a ménes területén. A gyerekek ezután lovagolhattak is. Mindenki szivesen ült lóra. A kelebiai szülők ebéddel várták a csoportot az itt lévő plébánia teraszán. Bodić Krisztián hitoktatóval megtekintettük a templomot és a nemrég felavatott vitrázst, amin Bálint Sándor képe látható, amit az algyői Gyevi Art Kulturális Egyesület és Algyő Önkormányzata adományozott a templomnak. A nagy kánikula közepette megindultunk a palicsi állatkertbe. Belépés után lehűtöttük magunkat a párakapunál és végigjártuk az állatkertet. A gyerekek a játszótéren uzsonnáztak és jót játszottak. A tópart mellett sétálva eljutottunk az Elita fagyizóba. Itt leültünk pihenni és fagyizni. Visszatérve a plébániára, Noémi a tábor ideje alatt történt eseményekről tett fel kvízkérdéseket, amit jutalmazott is.

Sajnos, gyorsan elmúlt ez az együtt töltött idő és eljött a búcsú ideje is, és a busz az algyői gyerekekkel és kísérőikkel elindult Magyarország felé....

A Gaál Ferenc Magyar Művelődési Egyesület a további együttműködés reményében szeretné megköszönni  a tartalmas és színvonalas tábor megszervezését az algyői Gyevi Art Kulturális Egyesületnek, de különösen Ménesiné Jusztinának, aki szívvel-lélekkel velünk volt.