^Ugrás felülre

Szegedy Róza nyomában a Tollforgatókkal

től(tól) 2017. Július 07. , Péntek -  06:00
Címzett 2017. Július 09. , Vasárnap - 20:00
által  Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Találatok : 919

Szegedy Róza nyomában avagy miért csúszik a jó bor a halra

Éves kirándulásukat idén a Balaton partra tervezték a a Gyevi Art Kulturális Egyesület Tollforgatók Köre. Kánikulában indultunk, ezért jól esett a séta Füreden, ahol fejet hajtottunk Rabindranath Tagore szobra előtt, a róla elnevezett sétányon. Miután elfoglaltuk szállásunkat Zánkán, megmártóztunk a Balatonban, ám fürdésünk rövidre sikeredett, másodfokú viharriasztás miatt a vízimentőszolgálat mindenkit kiparancsolt a vízből. Ez nem szegte kedvünket és még hosszasan beszélgettünk, adomáztunk a csendes balatoni estében. Másnap chi kung-al indítottuk a napot, majd reggeli után Szigliget felé vettük az irányt. A vár bevétele előtt erőt gyűjtöttünk egy csendes, panorámás kávézóban, majd felsétáltunk a kaptatón. Csodás kilátás nyílt fentről a Balatonra, a Badacsonyra, Csobáncra, Gulácsra. Kis pihenő után a Badacsonyba indultunk és a rekkenő hőségben jól esett a bor Szegedy Róza Emlékházában. Megtekintettük az irodalmi kiállítást, a helyszínt, ahol Makk Károly emlékezetes filmjét, a Ház a sziklák alatt című alkotást forgatták. Beírtuk nevünket a vendégkönyvbe, majd ebéd után jót fürödtünk a Balatonban, miután kivártuk az újabb viharjelzés feloldását.
A kirándulás harmadik napján Tapolcára indultunk, és bátran mondhatom, mindnyájunkat lenyűgözött a Káli-medence szépsége és bája. A Tapolcai tavas barlang hűvösében csónakázva felfedeztük a település alatti csodálatos vízi világot. Friss halat ebédeltünk egy Tihany melletti halsütödébe és mennyei volt a rizling, ami lecsúszott rá. Élvezve a tájat, a napfényt, a szabadságot, az ízeket és illatokat, igazán szép három napot tudhattunk magunk mögött! Köszönjük Algyő Nagyközség Önkormányzatának támogatását!